Jak założyć firmę budowlaną w Aachen

Jak zarejestrować GEWERBE budowlane w Aachen
Chcesz zarejestrować firmę budowlaną w Niemczech? Zakładasz firmę budowlaną w Niemczech? Nie wiesz, jak to przeprowadzić sprawnie bez niepotrzebnych formalności? Zatem jesteś w dobrym miejscu. Konsultanci polskiego biura specjalizujący się w rejestracji działalności gospodarczej dla branży budowlanej w Niemczech zapraszają do skorzystania z unikalnej oferty. Specjalizacją polskiego biura w Aachen jest rejestracja firm i ich prowadzenie z korzyścią dla polskich przedsiębiorców. Świadczymy usługi na zasadzie od A do Z. Wystarczy, że zgłosisz się do nas z chęcią założenia firmy w Niemczech a my poprowadzimy Cię za rękę i wyręczymy we wszystkich formalnościach związanych z jej rejestracją i prowadzeniem. We współpracy z doradcami podatkowymi już na wstępie ustalimy najdogodniejszą dla Ciebie od strony prawnej i finansowej formę działalności. A następnie ruszymy z formalnościami.
Jak rejestrujemy firmy budowlane? Jakie musisz spełnić warunki by zostać przedsiębiorcą budowlanym w Niemczech?
- expressowa rejestracja firmy wraz z meldunkiem przez mail
- Twoja firma będzie zarejestrowana pod wskazanym przez Ciebie adresem, jednak jeśli charakter założonej przez Ciebie firmy nie wymaga posiadania fizycznego biura w Niemczech, proponujemy rejestrację pod adresem udostępnionym przez kancelarię Carebiuro
- błyskawiczna rejestracja firmy z odbiorem zaświadczenia o wpisie do działalności gospodarczej w ciągu 1 tygodnia,
- niezbędne zgłoszenia w tym zgłoszenie branżowej Izby rzemieślniczej – niezbędne w przypadku prowadzenia firmy budowlanej - zgodnie z niemieckim prawem rzemieślniczym, wykonywanie określonych zawodów (np. murarz, malarz, dekarz, stolarz itp.) wymaga uprzedniego wpisu do oficjalnego rejestru rzemieślników (niem. Handelsrolle), prowadzonego przez właściwą izbę rzemieślniczą, ewentualnie zgłoszenia faktu wykonywania danego zawodu izbie rzemieślniczej (w przypadku zawodów, dla których wpis do rejestru nie jest wymagany). Wpis do rejestru rzemieślników można uzyskać po zdaniu egzaminu mistrzowskiego lub egzaminu czeladniczego, przy czym w przypadku egzaminu czeladniczego czeladnik musi ponadto wykazać sześcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym przynajmniej cztery lata na stanowisku kierowniczym (tj. na stanowisku wymagającym samodzielnego wykonywania zawodu i podejmowania decyzji),
- rejestracja podatnika i podatnika VAT - W przypadku wykonywania prac budowlanych w Niemczech zgodnie z niemiecką legislatywą należy zarejestrować się i składać w niemieckim urzędzie skarbowym regularne zgłoszenia dotyczące podatku VAT. W takim przypadku można skorzystać z prawa do zwrotu zapłaconego niemieckiego podatku VAT na podstawie podanych zgłoszeń. Można się też ubiegać o zwolnienie z podatku tzw. freistellung – usługa oferowana przez Carebiuro
Jak zostać podatnikiem w Niemczech
1. Nie możesz otrzymać numeru identyfikacji podatkowej bez wcześniejszego meldunku – nie masz meldunku ? zamelduj się szybko i bez zbędnych formalności z kancelarią Carebiuro
2. Numer identyfikacji podatkowej przydzielany jest raz na całe życie. Jeśli zapomnisz swój numer przypomni Ci go niemiecki Urząd Skarbowy
3. Steuernummer wymiennie nazywany jest:
- Numer identyfikacyjny (Identifikationsnummer)
- Numer identyfikacji podatkowej (Steueridentifikationsnummer)
- Numer Tax ID (Steuer-ID)
Podatnik VAT
Firmy budowlane zarejestrowane i świadczące usługi w Niemczech są zobowiązane do rejestracji jako podatnik VAT. Rejestracja do VAT w Niemczech w głównej mierze przebiega drogą elektroniczną. Należy pamiętać jednak, że przedsiębiorcy budowlani muszą wypełnić odpowiedni kwestionariusz oraz dostarczyć kopię wyciągu z rejestru KRS, oraz certyfikat rezydencji. Pozostałe firmy muszą wysłać zgłoszenie na email danego urzędu skarbowego. W odpowiedzi firmy dostają odpowiednie dokumenty do przesłania. Zwyczajowo termin rejestracji VAT to około 6 tygodni.
Podstawowe obowiązki przedsiębiorstwa budowlanego w Niemczech
- prowadzenie księgowości i rozliczanie podatków – główny to podatek dochodowy, który jest uzależniony od wysokości dochodów, daje nam możliwość odliczania wydatków związanych z jej prowadzeniem, ulg, zasiłków i uzyskania zwrotu podatku,
- regulowanie składek na ubezpieczenie zdrowotne – każda osoba prowadząca działalność w Niemczech ma obowiązek posiadania ubezpieczenia zdrowotnego, z jednej strony jest to wydatek dla firmy, z drugiej daje pewność dostępu do niemieckiej służby zdrowia dla właściciela firmy jego bliskich bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów
- kontakty z urzędami administracji publicznej w Niemczech
Skorzystaj już dziś z kompleksowej obsługi Twojej firmy w Niemczech za pośrednictwem polskiego biura w Aachen. Rejestracja firmy, jej przeniesienie, zamknięcie działalności – działamy we wszystkich obszarach działalności gospodarczej prowadzonej przez Polaków w Niemczech.

Polecane linki:
Rejestracja Gewerbe Ubezpieczenie zdrowotne zameldowanych w Niemczech